RSS

Internet dabrovi

01 May

Pomalo kao lajtmotiv cijelog bloga je takozvana korisna upotreba interneta. Šta je to što možemo da učinimo da internet zaista postane produktivan alat i učesnik naše radne svakodnevnice. Šta je to što su iskustva mnogo uspješnijih od mene (a vjerovatno i od vas) pokazala i šta je to što možemo da napravimo, a šta ono što nipošto ne smijemo da napravimo.

Iako se veliki dio ovdašnjih firmi oslanja na internet u svrhu poslovne korespondencije, poslovna upotreba malo rjeđe ide dalje od emailova. Sledeći korak koji su firme opet u velikom broju napravili jeste da su platili izradu web sajta, stavili logo, slike i zadovoljili se prilično statičnom prezentacijom. Statičnom u smislu da osim nekoliko slika, eventualnih mapa i, što je još rjeđe, šturog kataloga proizvoda i/ili usluga, na sajtu ne postoji nikakav sadržaj koji bi podstakao posjetioca (koji je inače pravim čudom došao do sajta) da češće svraća na sajt.

Web sajt, i uopšte web marketing postoje samo zato da vam pomognu da prodajete svoje proizvode i usluge. Prije nego što se udubimo u to šta može da podstakne internet „stanovnike“ da češće posjećuju vaš sajt i time povećate svoju korist od sajta, pogledajmo koje su to osnovne „mjere“ koje mogu popraviti šanse da sajt bude posjećen.

Pogledajmo kako se to odvija u najvećem broju slučajeva. Kao prvo, naravno uzećete domen (www.vaša-firma.com), zakupiti hosting (odakle će vaša prezentacija biti dostupna na internetu) i pronaći vještog programera – web dizajnera da vam izradi prezentaciju. Kada to završite, ponosno ćete da stavite www adresu na (nove) vizit kartice i… stati…

Srećom, to je scenario koji polako počinje da odumire. Poslovni svijet je polako počeo da shvata da je internet sve važniji medij. Iz dana u dan raste broj korisnika interneta, vrijeme koje oni provode na internetu je takođe sve veće i veće. Internet stanovnici, pretežno omladina, provode jako puno u društvenim mrežama poput Facebook-a, gledaju spotove ili slušaju muziku na sajtovima poput YouTube ili igraju razne flash igrice (opet Facebook, ali i drugi sajtovi).

Gdje je tu naš (tačnije vaš) sajt? Moramo sagledati nekoliko osnovnih stvari, prije nego uopšte počnemo da razmišljamo o tome koliko nam je sajt divan, glamurozan, šljašteći, svemoguć… Sa gledišta jednog pretraživača prezentacija treba biti marketinški i zanatski dobro urađena, i da bude „prijateljski“ nastrojena prema Google i ostalim pretraživačima. Šta to znači? Evo šta u kratkim crtama kažu stručnjaci po tom pitanju:

  • Pretraživači „gledaju“ tekstualni dio prezentacije, a ne Flash, slike ili skriptove. Ukoliko je materijal koji vaša prezentacija sadrži „sakriven“ unutar Flash prezentacije, Google, Yahoo, Bing i ostali neće moći da shvate šta je to što vi nudite.
  • Ukoliko su u vašoj prezentaciji linkovi urađeni na način da pretraživači ne mogu da ih prate (skriptovi, flaš ili slično), biće indeksiran samo mali dio materijala koji se nalazi na uvodnoj stranici sajta.

Kada savladamo ove poteškoće, predstoji nam pravi marketinški rad. Svuda će vam preporučiti sledeće:

  • Na vaš sajt treba da upućuje što više drugih sajtova. To u prvom redu mogu biti razni granski ili stručni imenici, kao i kategorisani imenici, poput Yellow Pages, Google i Yahoo Directories i slično.
  • Na vas mogu da upućuju i poznati sajtovi (banerima, plaćenim reklamama ili člancima), bili oni iz bliske/slične struke ili opšti sajtovi – portali i slično.
  • Koristite Viralni marketing u što većoj mjeri, odnosno prosto rečeno reklamu s usta na usta. U ovome veliku ulogu imaju razne društvene mreže (Facebook i dr.).
  • Treba da promovišete web sajt i kroz tradicionalne načine reklamiranja: flajeri, vizit kartice, memorandumi, štampani i drugi mediji.

Ukoliko sve ovo dobro odradite, vaš sajt će postepeno dobijati sve veći broj posjetilaca, pa se preporučuje da on ima sledeće karakteristike:

  • Da sadržaj na sajtu bude redovno ažuriran i da posjetiocima ponudi „nešto više“, što će ih zadržati na sajtu i podstaći da pogledaju vašu ponudu, kao i da eventualno ćešće navraćaju kako bi vidjeli šta ima novo u ponudi ili od sadržaja.
  • Treba podstaći posjetioce da se registruju na sajtu, davanjem pristupa nekim materijalima samo za registrovane ili davanjem nekih popusta, kupona, bodova… Kroz ovu proceduru ćemo ponuditi posjetiocima da se prijave na mailing liste, putem kojih ćemo im slati mailove sa promotivnim materijalom, specijalnim ponudama i slično.

ŠTA JE TO ŠTO NIKAKO NE SMIJEMO?

  • Da ništa ne radimo na internet promociji.
  • Da postavimo „jeftin“ web sajt, koji će odbiti posjetioce.
  • Vrlo jeftino ili besplatno hostovanje. Pouzdanost servisa može žestoko da nam se osveti.
  • Websajtovi koji su napravljeni isključivo u Flash-u. Pretraživači ne mogu da pročitaju Flash.
  • Puno slika, a jako malo teksta. Pretraživači ne mogu da pročitaju slike.
  • Spam. Slanje netraženih emailova vas može dovesti u nepoželjnu poziciju kod hosting kompanije, a da ne spominjemo eventualne probleme sa zakonom.
Advertisements
 
Ostavite komentar

Objavljeno od strane na 01.05.2010 in Paučina

 

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

 
%d bloggers like this: